tirsdag 17. januar 2012

Kuala Lumpor

Da har jeg kommet til Kuala Lumpor. Flyturen var helt grei. Sovnet for vi tok av, ble vekket til middag (og skvatt sa jeg nesten slo til flyvertinna). Sovnet igjen, og vaknet nar jeg skulle fa frokost 05.30 i morges. Helt greit liksom. Flyplassen i K.L er en smule storre enn ejg hadde trodd, man tok faktisk tog imellom terminalene og til der bagasjene kommer ut. Rotet meg faktisk rett vei med en gang. Kom meg igjennom immigrasjonen, og hart fatt et nytt fint stempel i passet mitt. Etterpa tok jeg lyntoget til KI.L sentralstasjon og taxi derfra til China town, hvor ryktet skal ha det til at de billigste doormsene er. Taximannen spurte etter en ekstra gang da jeg sa han bare kunne slippe meg av ved markedet. Skjonte hvorfor etterpa.. var LITT trangt der for a si det slik. Gikk innom 4 plasser for jeg fant et hostel som hadde ok pris. Pa ett av de forste var prisen 100RM og her betaler jeg 15 RM natta. Noe som i grunn ikke er stort mer enn 30 kroner. Sa det skal jeg ikke klage pa :D

Har gatt meg en tur rundt omkring i Kinatown na, besokt et par tempel og spist ris med soyastekt gris og kylling. Namnam..

Na skal jeg begynne jobben med a fa vasket litt klaer, meg selv, og a finne ut hvem det er som kan fortelle meg hvordan man kommer seg pa fjelltur i dette landet. Forresten skal det visstnok vaere masse edderkopper og slanger her.. er ikke heeelt sikker pa om jeg vil vakne med en pytonslange i teltet nar jeg drar pa fjelltur.. det frister ikke saa mye.

Blir uansett kun et par dager i K.L for jeg flytter pa meg, ma forsoke a se litt mer av landsbygda ogsa, er jo der det er mest spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar