tirsdag 10. januar 2012

Framme i Wellington

Da er jeg trygt fremme i Wellington, etter en relativt knirkefri flytur ned hit.

Men maa innroemme at flymat ikke akkurat er veien til mitt hjerte. I allefall ikke naer man faar servert eggeroere med majones og tomatboenner.

Og Heatrow var en smule stoerre enn jeg hadde trodd.. og terminal 1 er sinnsykt langt unna, i allefall naar man lander paa terminal 4. Bra mannen bak meg kunne fortelle meg at jeg skulle ta buss :D

Dessuten er kineserene i Hong Kong veldig uorganiserte, aldri sett saa mange kinesere fly omkring for aa ikke gjoere noen ting foer.

Og det er forresten like lang tid i flytid ifra London til Hong Kong som fra Hong Kong til Auckland.. altsaa paa 11 timer.. Jeg trodde det var mye kortere siste etappen, og ble relativt skuffet (det ser jo mye kortere ut paa kartet).

Uansett, kom frem i Wellington, funnet meg plass aa sove paa. Moett Beccy (som henta meg paa flyplassen). Og drar etter planen til Auckland paa Tirsdagen eller Onsdagen med tog, for aa reise videre til Manilla. Har taslet rundt i byen idag og bare dassa. Kom faktisk ikke frem foer 16.00 lokal tid. Og snart er det paa tide aa stupe til sengs, inne paa sovesalen med de andre lofferne. Skal bare finne meg litt kveldsmat foerst. I morgen og de neste dagene skal jeg opp i fjellene en tur og gaa sammen med Beccy. Skal visst vaere mulig aa finne vill kiwi(altsaa fuglen) om man er litt heldig. Dessuten er jo naturen bare helt fantastisk :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar