torsdag 12. januar 2012

Blasbortdagen

I gar var jeg ivei og skulle fikse billetter til Filippinene, Malaysia, Singapore og Kina, og dette er na i boks. Reiser ifra NZ den 18 januar til Malaysia. Derfra tar jeg fly til Fillipinene og tilbake til Malaysia, for sa a vaere to dager i Singapore. Etterpaa blir det Kina. Sweet.

Ellers brukte jeg dagen til a sitte oppe pa mount Victoria (kan nesten ikke kalles for fjell, menmen). Gikk dit pa en liten halvtime, var ganske rett opp enkelte steder, men det gjor ingenting. Ganske deilig a fa opp pusten litt. Oppe pa toppen ser man kjempelangt. Litt vel tilrettelagt for turister etter min smak, men det er uansett greit a fa med seg litt standard turistattraksjoner nar man forst er her.

Wellington som by er temmelig fin ogsa, masse farger, parker og benker. Selv om det er hovedstaden, er det en ganske rolig by og lett a orientere seg i den. Den kan vel kasnkje minne litt om enkelte asiatiske byer jeg har vaert i, blandt annet pga alle smabutikker, kiosker, kafeer, spisesteder.. og ikke minst virrvarret av stromledninger som gar i kryss og tvers. Ikke er de saerlig flinke til vedlikeholdsarbeidet pa husene sine heller. De fleste husene her er bygd av tre, og samtlige kunne nok ha trengt en runde av sinnasnekker`n. Har gatt for det meste i Wellington disse dagene, sa na er jeg veldig klar for a komme meg ut av byen, se pa naturen og oppleve litt av innlandet.

Ellers kan jeg fortelle at jeg ramlet ut av senga i natt og vekte alle pa rommet. Er ganske sikker pa at senga mi er en smule skjeiv, og at det er derfor jeg trilla ut. Uansett ikke lett a komme seg ut av lakenposen nar man har snurret rundt i den noen ganger, var som en kondomdrakt. Resten av natta ble vi liggende a hore pa stormen som durte pa ute. For a si det slik sa blaser det godt i Wellington til daglig, men dette var ny opplevelse i grunn :) Morro, dessuten gjor det ikke sa mye, ettersom det regner varmvann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar