lørdag 4. februar 2012

Puerto Prinscesa, Palawan

Da sitter jeg pa et nytt sted, i en ny by. Forste kvelden min her, etter at jeg forlot bade Bayombang og Baguio. Gregoria har vaert ytterst snill med meg, akkurat som hennes familie.

Baguio minnet om en Norsk sommer. Passe kaldt, de innfodet flot rundt med skjerf, jakke og lue, emn jeg syns det var akkurat passe med shortsh, tskjorte og kjippkjappene. Daniel, Gregorias onkel fulgte oss med opp til Baguio, noe som betyd fri bostad pa dette oppholdet ogsa. Kjempefin by som ligger oppe i fjellene nord i Filippinene. De har akkurat begynt a forbrede til blomsterfestivalen som er i februar, sa det var masse nyplantede blomster rundt omkring. En herlig opplevelse for luktesansene.

Var det i knappe to dogn for jeg satte meg pa nattbussen til Manila og to fly til Palawan. Kom dit i morges litt over ni, og greide irritere pa meg temmelig mange trisykkelsjaforer da ejg nektet a betale 50 pesos for skyss ifra flyplassen. Fortalte dem enkelt og greit at om jeg gikk 50 m og to en trisykkel utenfor flyplassen ville det koste meg 10 pesos.. Endte opp meg at jeg fikk viljen min :D

Idag har jeg bare lekt turist, gatt rundt i byen, som ikke er storre enn at til og med jeg greier a orientere meg. Ved katedralen er det masse basketballspilling, sa jeg satt der en stund og kikket pa.. men det endte med at folkt kikket mer pa meg enn pa basketballspillingen sa jeg fikk bare ga. Har testet ut lokalolen i Filippinene na, San MIguel og Red Horse, sistenevnte var knallgod. Sa na har jeg hoppet i finkjolen (altsa det eneste fine plagget jeg har med), og er klar for a sjekke ut bylivet. Malet for kvelden er i allefall a fa paspandert minst en ol.. kaskje to om jeg legger til litt innsats.. men det gidder jeg nok ikke.

Funnet meg et fint lite gjestehus a bo pa. Madammen der minner meg om madammen gor Goya.. nesten redd det blir kirketur pa meg pa sondag.

Har bestilt meg tur til Underground river og oyhopping. Den 8 februar drar jeg til El Nido for a sjekke ut forholdene der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar